تبلیغات
 ... خوش آمدید

شما تا 25 ثانیه ی دیگر منتقل می شوید

با عرض خسته نباشید به دوستان عزیز ،
از امروز دیگه روی سیستم ایجاد و مدیریت سایت وی سی پنل مطلب مینویسم ،
الان هم در حال انتقال مطالب وبلاگم با كمك سیستم انتقال مطالب وی سی پنل به سایت جدیدم هستم .
شما تا چند لحظه ی دیگه به طور خودکار به سایت جدید وارد می شوید ...
اینم آدرس سایت : http://persiangold.vcp.ir


/post/archive/1389/5
عنوان :بر استرس خود غلبه كنید
متن :
وقتی تعطیلات نزدیك می شود، استرس افراد در مورد اضافه وزن بیشتر می شود و سعی می كنند از قبل رژیم غذایی داشته باشند و یا خود را از خوردن بعضی از غذاها در تعطیلات محروم می كنند اما وقتی ناگهان در معرض چیز خوشمزه ای مثل شكلات قرار می گیرند نمی توانند جلوی خود را بگیرند و زیاده روی می كنند.
دكتر «مارتین كدور» متخصص تغذیه سه نظریه در مورد رفتار غذا خوردن ارائه می دهد: ۱) انگیزه (در مورد انسان و حیوان درست مشابه است، تمایل به خوردن در هنگام گرسنگی) ۲) انتظار (وقتی منتظر غذا هستید و به آن می رسید خیلی هیجان زده و خوشحال می شوید و مراقب میزان خوردن خود نیستید) ۳) خوردن (به مقدار غذایی كه می خورید گفته می شود) كه البته هر سه این رفتار بستگی به نوع غذایی كه می خواهید بخورید دارد و هر چه غذا خوشمزه و خوش طعم تر باشد این سه رفتاربیشتر تشدید می شود.
به طور مثال وقتی شما فقط یك روز در میز صبحانه علاوه بر غلات و حبوبات، شكلات نیز گذاشته اید و بسیار گرسنه هستید، انگیزه خوردن شكلات در شما بیشتر خواهد بود.
اما وقتی شما هر روز از یكسری غذاهای مشخص استفاده كنید و ولع و حرص شما نسبت به آن غذاهای خوشمزه به مرور از بین می رود دیگر آن انگیزه قوی را برای خوردن شكلات نخواهید داشت. پس به جز ژن های مربوط به چاقی كه ممكن است ارثی باشد، عوامل محیطی نیز در چاقی بسیار مهم است. میزان غذایی كه مصرف می كنید و نوع غذایی كه مصرف می كنید نیز باعث بروز چاقی در شما می شود. بنابراین اگر شما این سه نوع رفتار را به خوبی بشناسید، می توانید با كنترل آنها، غذای كافی مصرف و از زیاده روی نیز جلوگیری كنید تا چاق نشوید و با علم دانستن كالری غذاهای مختلف می توانید میزان كالری مصرفی خود را كاملاً كنترل كنید و بدون اینكه دچار ولع در مورد غذای خاصی باشید.